Wednesday, August 13, 2008

Hari ke-3, ke-4 & ke-5 Nuha

Nuha, lihatlah wajahmu pada hari ke-3, kamu dah semkain ceria...tengok tu, pandai bukak mulut cam nak cakap sesuatu jer...:-). Rambut kamu lebat sgt, semua sdara mara dan mereka yang datang melawat kamu kata gitu...lebatkan rambut kamu Nuha...
Ni hari yang menyedihkan, kamu dah diminta ke Klinik Hiliran setelah diperiksa oleh nurse kat rumah. Abi dan ummi bawa kamu ke klinik untuk ujian darah & kamu perlu masuk wad kerana Jaundise yang agak tinggi. Sedih hati ummi & abi kerana kamu nanti akan diletakkan di bawah cahaya lampu biru. Kami kesian pada kamu yang masih kecil...Gambar kamu di wad nanti abi akan masukan dalam blog ni esok.
Kamu ditahan di wad untuk satu malam, petang hari ke-4 abi bawa kamu ke HSNZ...dan terpaksa abi tinggalkan kamu bersama ummi kerana abi tak dibenarkan menunggu di wad. Ummi tunggu kamu di wad bawah bersama ibu2 yang ank mereka mendapat Jaudise. Ummi berulang alik ke wad kamu yang berada di tingkat atas utk menyusukan kamu. Susu ummilah ubat paling mujarab utk Jaundise kamu...Hari ke-5 ni, kamu dibenarkan balik setelah ujian darah kamu selesai...Jaundise kamu telah kurang, tp ummi & abi kena bw kamu ke Klinik Hiliran utk check Jaundise kamu nnt.

No comments: